Powered byCRASHPLAN

Legen van de CrashPlan cache

Soms raakt deze cache verouderd of wordt het gewijzigd of verwijderd door een ander proces op uw computer of raakt beschadigd wanneer uw computer onverwacht stopt door een software crash of stroomuitval.

Neem dit probleemoplossingartikel in ogenschouw als u last heeft van het volgende:

  • CrashPlan meldt dat er geen bestanden te herstellen zijn, of sommige bestanden lijken te ontbreken in het tabblad Herstellen 
  • CrashPlan is niet in staat om verbinding te maken met bestemmingen
  • CrashPlan rapporteert onjuiste informatie over uw back-up status of meldt dat het van uw gehele computer helemaal opnieuw back-upt

In deze gevallen, raden wij u aan uw cache te legen om het probleem op te lossen.

Aanbevolen oplossing

Het wissen van de cache is een snelle procedure die u kunt gebruiken om problemen op te lossen in CrashPlan. Het wissen van de cache wijzigt uw instellingen niet en beïnvloed ook niet de gegevens die zijn opgeslagen in uw back-ups.

Om problemen aan te pakken met een online bestemming, kunt u een opdracht specifiek per bestemming geven. U kunt ook handmatig uw cache te legen. Handmatig opruimen van de cache kan zich richten op problemen met online bestemmingen, evenals lokale en back-ups naar uw andere computers.

Overwegingen

Bij het verlenen van de opdracht, wist CrashPlan onmiddellijk zijn cache-bestanden op uw computer en start het synchroniseren van uw bestandsselectie met uw back-up bestemmingen. Hoewel het er misschien uitzien als of het back-upproces opnieuw begint, is CrashPlan bezig met het opnieuw opzetten van uw cache. Geen nieuwe backups en restores kunnen worden gemaakt tot dit proces is voltooid. De duur van de cache herbouwde proces zal variëren van enkele minuten tot vele uren - meestal afhankelijk van de grootte van uw bestandsselectie en de beschikbare I/O-bandbreedte. Geef CrashPlan alstublieft tijd om dit proces te voltooien. Om het tempo van de wederopbouw te verhogen wilt u misschien alleen de mappen van beschadigde bestemmingen selectief wissen.

CrashPlan PROe

  1. Open de CrashPlan toepassing
  2. Dubbelklik op het CrashPlan-logo in de rechterbovenhoek
    De CrashPlan commandoregel-omgeving opent
  3. Voer het commando in, dat overeenkomt met uw locatie:
    backup.replace <bestemming-GUID>
  4. Druk op Enter ↵

Hoe helpen cache-bestanden mijn back-up?

Caching in CrashPlan draait allemaal om snelheid. Caching in een verkorte locatie biedt de CrashPlan toepassing de mogelijkheid om snel toegang te krijgen tot informatie over uw bestanden om het proces van uw back-up te versnellen, lijsten van beschikbare bestanden voor het herstel snel op te bouwen, en het volgen van alle wijzigingen in elk bestand binnen uw back-up selectie. De cache-bestanden worden ook gebruikt om de data op het systeem snel te vergelijken met de informatie op de bestemming tijdens een bestandsverificatie scan, die wordt uitgevoerd om de gezondheid van uw back-up garanderen.

Hoe handmatig de cache te legen?

  1. Stop de CrashPlan machine
  2. Navigeer naar de cache directory voor uw besturingssysteem
    win: c:\ProgramData\CrashPlan\cache
    win: C:\Program Files (x86)\CrashPlan\cache
    win: C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\CrashPlan\cache
    linux: /usr/local/crashplan/cache
    mac: /Library/Caches/CrashPlan # Open de Finder, druk op Command+Shift+G
  3. Verwijder alle bestanden en mappen binnen deze map
    Als u alleen problemen met een specifieke bestemming, verwijdert u de map met de bijbehorende bestemming GUID.
    Finder /Library/Caches/CrashPlan
  4. Leeg de prullenbak van uw computer
  5. Start de CrashPlan-machine opnieuw

Voorbeeld commando's

De commando's hieronder kunnen dienen als voorbeeld om inn uw behoeften voor het handmatig opruimen van de cache-bestanden te voorzien.

Windows

Gebruik deze (DOS) opdrachtprompt commando's om de cache bestanden te verwijderen voor alle bestemmingen:

> net stop CrashPlanService
> rd "%ProgramFiles%\CrashPlan\cache" /S /Q
# CrashPlan versie 2010
> rd "%AllUsersProfile%\Application Data\CrashPlan\cache" /S /Q # CrashPlan versie 3.x
> net start CrashPlanService

Mac OS X

Gebruik Terminal.app en dit commando om de cache bestanden te verwijderen voor alle bestemmingen:

$ sudo launchctl stop com.crashplan.engine;sudo launchctl unload /Library/LaunchDaemons/com.crashplan.engine.plist;sudo rm -r /Library/Caches/CrashPlan/*;sudo launchctl load /Library/LaunchDaemons/com.crashplan.engine.plist;sudo launchctl start com.crashplan.engine

Linux

Indien CrashPlan op de standaard locatie is geïnstalleerd, kunt u vanuit een gebruikersaccount dit commando uitvoeren:

$ sudo /usr/local/crashplan/bin/CrashPlanEngine stop;sudo rm -rv /usr/local/crashplan/cache/*;sudo /usr/local/crashplan/bin/CrashPlanEngine start

Met de standaard CrashPlan installatielocatie kunt u, als root, dit commando gebruiken:

# /usr/local/crashplan/bin/CrashPlanEngine stop;rm -rv /usr/local/crashplan/cache/*;/usr/local/crashplan/bin/CrashPlanEngine start

Volgende stappen

Als het wissen van de cache uw probleem niet heeft opgelost, probeer dan het verwijderen en opnieuw installeren van CrashPlan.

 

Löschen CrashPlan CacheClear CrashPlan cache