Powered byCRASHPLAN

Na een schone installatie worden geen backups gemaakt, hoe kan ik de backups hervatten?

Als uw computer crasht, en u daarna de schijf geformatteerd en opnieuw installeert. Dan zult u met CrashPlan PRO wel de gemaakte reservekopiëen kunnen herstellen. Echter het maken van nieuwe backups lukt niet.

Oorzaak

Iedere computer krijgt tijdens de installatie van de CrashPlan PRO software, automatisch een uniek nummer toegewezen. Als dit unieke nummer - door het schoon installeren van het besturingssysteem - niet meer aanwezig is, zal aan uw computer een nieuw nummer worden toegewezen. Door dit nieuwe nummer wordt de opnieuw geïnstalleerde computer gezien als een nieuw computersysteem, waarvoor een nieuwe licentie vereist is om backups te kunnen maken. Bij Pro Backup neemt u een vastgesteld aantal computerlicenties af, en doorgaans is er geen licentie meer onbenut binnen uw account, waardoor het maken van backups op de schoon geïnstalleerde computer wordt geblokkeerd.

Oplossing

Het unieke nummer van de oude computerinstallatie instellen op de nieuwe schone computerinstallatie.

Hoe?

  1. U heeft de CrashPlan PRO client software op de nieuwe computer geïnstalleerd
  2. Start CrashPlan, en ga naar tabblad "Instellingen", subtabblad "Account"
  3. Klik daar op de blauw onderstreepte tekst "Toegang tot uw online account"
  4. Uw webbrowser opent nu met een overzicht van alle computers in uw account
  5. Kies vervolgens in deze lijst de blauw onderstreepte naam van de oude computer (waarvan dus al backups gemaakt zijn)
  6. Nu zullen de "Computer Attributes" getoond worden. De tweede regel heeft als naam "GUID", en daarachter staat het unieke computernummer.
  7. Selecteer en kopieer het unieke computernummer.
  8. Zorg ervoor dat de oude computer is losgekoppeld van het netwerk of dat de CrashPlan software volledig is verwijderd van de oude computer.
  9. Ga terug naar de CrashPlan PRO software client op de nieuwe computer.
  10. Dubbelklik op het blauwe CrashPlan PRO logo (rechtsboven).
  11. Een witte invoer regel verschijnt nu aan de onderzijde van de toepassing.
    Voer het commando hier in
  12. Type daar: guid [oude computernummer],exit
    Voorbeeld:
    guid 940436498524541521,exit
  13. En bevestig de invoer met de enter toets. De CrashPlan PRO software zal nu afsluiten. CrashPlan PRO zal nu het unieke computernummer hebben dat jij hebt ingevoerd.

Dat is het. Het synchroniseert en voorkomt extra dataverkeer door onnodig verzenden.

Loopt de backup niet, maar vraagt het steeds weer om de gebruikersnaam en wachtwoord, controleer dan dat de CrashPlan PRO software op de oude computer verwijderd is.

 

Nach einer sauberen Installation werden keine Daten mehr gesichert. Wie kann ich das Backup wieder aktivieren? After clean install no backups are made, how can I resume the backups?